Här lägger jag upp texter och plus annat jag hittar och får för mig att visa. Men jag tänker nog mest lägga upp texter som jag har skrivit.

onsdag 1 februari 2012

Gym, dikter och allt igenom trött

Har nu den här veckan gått på gymet varje dag efter klassen och jösses jag är nöjd med mig själv men matt och ganska trött på nudlar nu. :-/

Och så har man ju texter att gå igenom inför textsamtalet imorgon. Tro mig när jag säger att ge respons på dikter är i min mening helt igenom omöjligt.

Det är väl inte meningen att man ska titta för mycket på grammatik eller hur meningarna går ihop. Snarare ska man titta på hur rytmen är, tempot och känslan bakom dikten.

Nu det kan jag men vad vi ska höra nu är att komma på andra sätt att kunna förklara och komma på nu idéer och kreativa sätt att skriva på.
Tro mig inte ens jag förstår vad jag ska göra så det gör det värre. Just nu kan jag lugnt säga att jag är körd och trött. Min kropp känner sig kluven mellan att läsa och somna och sova igenom hela nästa dag.

Är just nu förvirrad över dikter. Ska nig kanske fokusera mer på film manus efter det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar