Här lägger jag upp texter och plus annat jag hittar och får för mig att visa. Men jag tänker nog mest lägga upp texter som jag har skrivit.

fredag 17 februari 2012

Stjärnstoft i rymden

Tror mig se lite stjärnstoft i rymden.


Ett viskande löfte
Hand tryck om kinden
En ilsken känsla kryper darrar bakom ögonlocken
En sjungande val lockar dig till sång
Jag älskar dig
Saknar
Förlåter dig
På hundra km avstånd ber du mig
Tänk om ta handen från kinden
Låt ögonen slutas
Blunda och sjung tillbaka
Låt hjärtats önskan ropa genom luften
Handen mot kinden lovar du mig
Ditt hjärta sjunger men mitt har tystnat
Vi är alla gjorda av stjärnstoft
Ett stort Bang och miljoner glittrade stjärnor föll på plats
Vissa rörde varandra, skrapades
och stoftet från kollisionen faller sakta och sparsamt över rymden
Som gödsel
får stoftet saker att växa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar