Här lägger jag upp texter och plus annat jag hittar och får för mig att visa. Men jag tänker nog mest lägga upp texter som jag har skrivit.

söndag 5 februari 2012

Drömma och våga


dina lungor fylls
Ord och meningar spiller fram som en stridig flod
Du skapar luftslott och stridsvagnar av glasspinnar
Du kastar dig från allt, som när du hoppade från gungan
Jag skulle vilja följa efter
Men mina ben skakar och dina är för starka och långa.
Dina drömmar var av goda tankar med för många kosekvenser i bakhåll
och kaneldoftande morgnar visa vägen för mig
otvättade strumpor och drömmar gömda i strumplådan
illavarslande tankar och minnen som får mig att läcka
och mina fingrar gnuggar mot metalkedjans kalla yttre
foten på brädan
hoppet i hjärtat
och hjärtat i halsgropen
svingar jag mig högre
bland bomullsmoln och pappersvikta svalor
hjärtat tar sats
hoppar ur halsen och in bland rosa sockervadd
borta är dagen och nattens måne
seglar med hjärtat
i dina ögon speglas månen och hjärtats lopp och hjärtat tjuter
och singlar ner i dina händer
hundra tals mil ifrån där jag svingar mig högre
och kastar mig sen efter mitt hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar